onsdag 4 januari 2012

Vinter med vårkänsla - till toner av en symfoni!

Vi var ute på ett barnvagnsrace i helgen - mitt i vintern men med en stark vårkänsla. Ett väder som påminner om när isen släpper sitt grepp om Kolbäcksån. Ankornas glada sång om tinad simhud och hundbajsens återkomst. Någon som är lyckligt (eller olyckligt) ovetandes om detta är William. Han verkar leva ett tryggt liv i  sin pälsmössebubbla:



Päls gånger två!

En "vårig" bild

En bild på Williams första tand. Zooma in och kolla!














I ovanstående video har jag noterat en ny talang inom familjen Vineld. Fantastiska rytmer till en symfoniorkester som gör ett framträdande i Betlehem. Kolla in knäböjarna...

I övrigt har jag hunnit med att besöka Kari på BVC där William mätte in 9 pannor blankt och har stretchat sig till en längd på 72,4 cm. Jag har handlat på Willys, skurat golven, bytt dammsugarpåse i C-dammsugaren. Däremellan har jag lekt karusell, lekt titt-ut, krypit på alla fyra, matat William och bytt blöjor. Ahhh - nu måste jag ta nytt andetag! Snart ska jag gå och lägga mig i fosterställning i duschen och suga lite på tummen......

Inga kommentarer: